tisdag 11 januari 2011

Malin

Hej kroppen, psyket och själen,
Jag har ett litet förslag som jag tror att ni kan komma att tycka om alla tre. En liten deal skulle man kunna kalla det.

Jag lovar att från och med imorgon behandla er precis så väl som ni förtjänar. Minst. Jag ska aldrig mer gå direkt från skrivbord till morgonföreläsning. Oh nej. Jag ska däremot gå och lägga mig så att jag får åtta timmars sömn varje natt och jag lovar att jag ska börja äta frukost. Jag lovar också att dricka mindre alkohol, att träna mer, att aldrig få i mig fler än två energidrycker per dag och att aldrig igen äta makaroner och köttbullar 15 gånger på en och samma vecka (men ni vet att jag var tvungen). Slutligen lovar jag att bli mer egoistisk och bättre på att säga nej så att ni får lugn, bra böcker och tända ljus precis när ni vill. Bra va?!

Finns det ett om? Ja kroppen, psyket och själen, i dealar finns det alltid ett om.

Alltså. Detta OM ni tar mig igenom den här natten och ser till att sex stycken A4-sidor hemtenta ligger på Pirjos bord 10.00 imorgon. Senast.

Tack på förhand.

3 kommentarer:

  1. Malin, du behöver lära dig att ha lite mer struktur... har det någonsin slagit dig förut? =)

    SvaraRadera
  2. Som framtida psykolog skyller jag gärna på min barndom. Om jag får. :)

    SvaraRadera
  3. Alltid en bra ursäkt antar jag, man får välja själv när man ska kommer över den tröskeln och ta tag i problemet istället för att ursäkta sig. ;o) Usch, var jag hård och elak nu? Hur som helst så spelar det ju ingen roll. Så länge du klarar kurserna och har dig själv att skylla för sömnlösa nätter - så är du en stjärna! / Linnea

    SvaraRadera