onsdag 5 januari 2011

Malin

Jag sitter på en liten stol vid ett litet bord omgiven av fel människor på fel bibliotek i fel stad och inser att min hemtenta aldrig kommer bli skriven.

Jag kan inte plugga så här.

Jag vill ha ett eget grupprum i P-huset i Lund. Jag vill att bordet i rummet ska vara överfullt av vindruvor, böcker och papper med slarvigt skrivna anteckningar på. Mina vindruvor, mina böcker och mina papper med mina slarvigt skrivna anteckningar på.

Jag vill gå runt i cirklar och formulera meningar tills jag är nöjd med varenda stavelse, strukturera genom tankekartor med olika färger på whiteboarden och springa i strumplästen till andra psykologstudenter i andra grupprum för att i frustration klaga på att jag inte kan problematisera ondska ur tillräckligt många vinklar. Om man nu problematiserar ur vinklar.

Förlåt Göteborg, jag vet att vi hade ett moment igår, men ge mig Lund. Jag är redo att åka hem nu.


Öl- och pannkakskväll med en gammal gymnasieklassvän piggar kanske upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar