fredag 10 december 2010

Malin

Mikaela. Idag hade vi en föreläsning som handlade om vem du är. Fint va?!

"Journalister vill ha cred för allt de gör."
"Journalister är väldigt tävlingsinriktade."
"Journalister vill alla vara störst, bäst och vackrast."

Och varningen i stor text centrerat på PowerPointen: "Hantera ALLTID journalister professionellt - De är INTE era kompisar."

Mediaträning står på schemat. Två 13-åriga flickor har utsatts för gruppvåldtäkt av tio killar varpå den ena tar livet av sig. Psykologstudenter och journaliststudenter förs samman för presskonferens. Vi ska försvara och förklara, de ska "göra sitt jobb". Notera citationstecknen.

Mickan, var ärlig, borde jag vara rädd?

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Och det var ändå en professor i medie- och kommunikationsvetenskap. Så hon borde ju veta vad hon pratar om. Men skönt att höra. Jag hoppas på trevliga journalister. :)

    SvaraRadera
  3. Crazy! De försöker nog få er att vara riktigt jäkla krångliga mot journalisterna bara, så ni får jobba ordentligt allihop! Kul, berätta hur det gick! :D

    SvaraRadera
  4. Bra att du är beredd tills jag attackerar och använder dig som källa så fort det behövs ;)

    SvaraRadera
  5. haha, jag älskar hur vi alla kommer var beroende av varandra när vi blir stora. Jag av Mikaela, Mikaela av Malin och Malin av mig...
    Joho, det kommer du visst vara. Vem ska annars göra din kriskommunikation till omvärlden när du, något berusad, har berättat för Mikaela om din senaste kändisklient, vilket Mikaela (den journalist-och i och med det-svikare hon är)skriver stora rubriker på löpen....

    Love Love Love Love it!

    SvaraRadera
  6. Haha, kul! Och du kanske också ska akta dig för mig, Louise ;) "Petter otrogen med yngre blond PR-konsult (eller vad det nu heter)" kan ju också bli en rätt kul rubrik! Ganska coolt att vi valde så lika yrken ändå. För det är de ju på nått sätt, tycker jag!

    SvaraRadera
  7. Haha. Fy, hemska tanke. Men jag tror att jag kommer vara mer beroende av Mikaela. Tyvärr, för presskonferensen lärde mig att journalister är LÄSKIGA. "En ung flicka är död. Hur mår du som människa idag?"

    SvaraRadera