fredag 10 december 2010

Mikaela























Livet är för kort för diskberg stora som världens största soptipp, sju böcker om politisk kommunikation, räkningar, halsont och städning. Livet är för kort.

Jag vill segla runt jorden, jag vill bygga ett hus, jag vill köpa en apa. Ge mig någonting stort och någonting underbart. Jag kan inte sova på kvällen för jag är rastlös, jag kan inte koncentrera mig på boken för jag är rastlös och jag lyssnar inte när du pratar. Jag är för rastlös.

Jag känner inte för att dricka, det är uttjatat. Film har jag sett tusentals. Dejter har jag gått på. Och målat, lagat mat, skrivit texter, fotograferat och redigerat har jag gjort utan slut.

Jag önskar mig ett underbart äventyr. Ge mig Christoffer, ge mig ett sätt att rymma på och en tropisk ö. Jag stannar där för alltid.

1 kommentar: