lördag 5 december 2009

Mikaela

- Vi är inte här för att ha kul, vi är här för att göra ett jäkligt bra jobb, sa vår chefsredaktör till oss i förra veckan.

På tisdag börjar ”redaktionsövningen”. Alla journaliststudenter delas upp i olika grupper och ska under ett par dagar skapa en tidning. Vi blir inte betygsatta men vi tävlar mot varandra – det är alltså på liv och död, det här.

Jag är lite rädd. Självklart ska jag göra mitt bästa. Och ha kul samtidigt. Jag är bara inte helt säker på att det kommer resultera i ett jäkligt bra jobb. Jag har ju aldrig varit del av en redaktion förut. Någonsin.

Min lösning på problemet? Jag har just handlat tröstmat som borde räcka i ungefär tre år framöver.

3 kommentarer:

  1. Jäklar vad spännande att få vara en del av en redaktion, precis som på riktigt ju. Och som på film. Jag tror det blir grymt. Och blir det inte det har du ju tre underbara tröstmatsår framför dig. :)

    SvaraRadera
  2. jag älskar att de bad Mikaela smyga över till redaktion 2 och "spana"...

    Hon är som klippt och skuren för jobbet!

    SvaraRadera
  3. åh jag får JM flashbacks, även om det inte alls är samma sak :P men ändå, att jobba i redaktioner och tävla mot varann e det ROLIGASTE som finns!!! lycka till

    SvaraRadera