måndag 7 december 2009

Louise

Mikaela sitter just nu med en tenta som ska vara inne om en timme...
På fredag sitter jag med en tenta i samma kurs. Jag har tre böcker att läsa ut tills dess. Och trotts att böckerna ligger uppslagna, markeringpennan och de små postit-lapparna är på plats, läser jag inget...

Jag vet att jag kommer sitta på fredag och svära över min lathet, att jag kommer hata det faktum att jag inte tog chansen att underlätta allt för mig, några dagar innan tentan, men jag orkar bara inte.

Kanske är min plugg-motivation som bortblåst eftersom jag är på besök hemma i Lerum och det känns lite som en semester. Eller så är det för att det är svårt att motivera plugg när man inte har ett plugguppehåll förän om sex månader. För vilka andra gånger proriterar man städning av sitt rum (som man inte använder längre) om det inte är när plugget skriker på en...

1 kommentar: