onsdag 4 februari 2009

Louise

Jag funderar på att strunta i verkligenheten för ett par dagar. Slänga mig under täcket och stanna där tills på söndag kanske. Allt ä så fruktansvärt omotiverande. På svenskan lärde fröken (Oja det är på den nivån) klassen hur man stavade "SIG, inte SEJ, DIG inte DEJ, MIG inte MEJ" senare på dagen försöker jag traggla mig igenom ett helt kapitel i boken "Stil, stilistik och stilanalys" där meningarna mest ser ut som såhär: "Till detractio räknas bl.a. asyndes och ellips och på innehållsplanet underdirfterna meiosis och litotes."
Nej, jag vet inte vad asydesär, inte heller ellips och verkligen inte meiosis eller litotes...

Ge mig motivation tillbaka!
Ge mig viljan att bli visare tillbaka!
Ge mig tillbaka den lilla glädjen du spred!

1 kommentar:

  1. Om du inte vill vara ensam är du välkommen att sova/leva/hänga här hur mycket du vill, det vet du!

    Som sagt... http://www.youtube.com/watch?v=rzb4SJ-w3KY

    SvaraRadera