tisdag 28 oktober 2008

Therese

Mina böner har blivit hörda.
Igår kom jag hem, hade tränat och var på ruskigt bra humör. Jag låste upp dörren medan jag trallade en liten visa för mig själv. Lade nycklarna försiktigt på min lilla kista, tog av mig skorna och hängde jackan så vackert på kroken. Började till och med plocka undan lite kläder jag slängt omkring mig tidigare på morgonen. Jag vände mig om och stelnar till, ett brev. Inte ett vanligt brev. Nej, det är vitt, ett A3 och så står det ”Schenker” i ena hörnet. Jag öppnar. Det är skrivet med silverpenna på ett limegrönt papper. Längst ner i hörnet är det en liten bild på Scott, ifrån Five om ni minns, min ungdomskärlek. Jag fick alltså ett kärleksbrev igår.

AjAjAj, undertecknad: hemlig beundrare. Vem kan detta vara… spännande, det spritter i kroppen på mig!

Mikaela, du är underbar! Tack för ditt kärleksbrev. Jag älskar dig med.

1 kommentar:

  1. Haha varsågod! :D Vad oromantiskt det lät med "schenker" och limegrönt papper, föresten! Vet inte om jag har så bra kärleks-brevs-kunskaper. Du är min första!

    SvaraRadera