lördag 25 oktober 2008

Malin

När jag var i Australien nu i våras lärde jag känna fyra skottar som jag, som sagt, ska hälsa på nu i december och fira nyår med. Andrew, Tommy, India och Matthew; alla jättegoa. Jag hade dock svårt att förstå både Andrew och Matthew som har breda skottska dialekter, ni vet sådär så de uttalar "ago" ögå och så vidare. Nyss skickade Andrew en länk med en låt av bandet vi ska se på nyår. Och trots fem månaders övning samt att låten går i snigelfart skrattar jag mig igenom nästan hela, är det verkligen engelska?!

Så snälla. Ta 4 minuter ur era liv och berätta för mig om jag är den enda som på första lyssningen har svårt att förstå mer än de fem första meningarna och "whats the story, morning glory"? Suck.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar Glasvegas asmycket, Malin. Det blir ju hur roligt som helst för dig :)

    SvaraRadera
  2. Haha. Har du hört talas om dom? Världen är allt bra liten. :)

    SvaraRadera
  3. hade varit kul om du deltog i min tävling
    http://enlitentax.blogg.se/2008/october/tavling-for-bade-bloggare-och-icke-bloggare-1.html#comment

    SvaraRadera