fredag 24 oktober 2008

Louise

Fredag, för en vecka sedan satt jag i slätthult med några vänner och drack öl, idag pluggar jag. Anledningen är att jag i natt låg vaken i 2 timmar, pluggångest, nu är det plugg som gäller hela lovet...

Imorgon blir sista dagen i frihet, okej, kanske söndag också.
Imorgon skall iallfall jag, Mikaela och Therese (Malin bangar) till Hot Cilli (gamla oslagbar, gamla torrarica). Visst ska det blir roligt att dra ut och festa, men stället vi skall göra det på känns sådär...

Jag är väldigt anti Lerum, och att festa i Lerum (på torrarica) finner jag inte nämnvärt underhållande, men har man gjort planer bör man hålla sig till dem.

Jag gillar inte Lerum, jag gillar inte människorna i komunen, jag är så innerligt trött på Lerum. Förr tyckte jag det var mysigt att möta folk i centrum som man halvkände. Idag drar jag upp luvan och tittar åt ett annat håll när jag går förbi dem.

Nej, jag är inte asocial, inte heller otrevlig jag orkar bara inte stanna. Jag orkar inte prata med X som just blivit befodrad i sitt jobb, X jobbar i lerum. Inte heller orkar jag stanna för att prata med Y som precis blivit mamma, vid 22 års ålder och flyttat ihopp med sin kille, Y bor i Lerum (ni fattar...) Jag har ingen lust att snacka med lerumsfolket som antingen är elektriker, byggare eller mammor i 20-års ålder, och som alltid har varit och alltid kommer vara kvar i Lerum.
Nej för att överleva en kväll på torrarica krävs nu mental förberedning och det är tur att jag kan förbereda mig långt, långt bort från Lerum (onsala), här är jag trygg...

Lerum, vackert på utsidan...

12 kommentarer:

  1. Ja, för Onsala är så mycket bättre din tönt. Vi behöver i alla fall inte åka buss till tåget. Men jag förstår vad du menar, det finns en anledning till att Hot Chili/Oslagbar/Torarica har bytt namn två gånger på kort tid. Min bangning är helt befogad. :)

    SvaraRadera
  2. Visst finns det en anledning till det, spelar dock ingen roll vad stället heter det kommer alltid benämmnas med namnet "torran" Jepp, din bangning är befogad, pluggning före party på torran ÄR Okej....

    SvaraRadera
  3. "Torran"? "Golden"? Behöver vi fortsätta Louise? Och, bloggens första hatkommentar. Du är så bra och provocerande :). Mer sånt.

    SvaraRadera
  4. Hahah Louise du VALDE att följa med. Inget tvång, ingenting! Dessutom har vi andra lite mer normala lerumsvänner, som inte fått barn vid 22 års ålder osv :P Och vi dejtar inte Lerumskillar! Det är det endast du som gör!

    Ville bara påminna :P

    OCH vill även tillägga - ingen annan av oss fyra har någonsin vart torran/gamle port stammis :P

    SvaraRadera
  5. haha så ni har inte dejtat Lerums killar, ni har ju haft års långa förhållanden med Lerums killar, (met one of them yeserday, mikkan) haha...

    och svar på stammis kommentaren, jag har aldrig varit stamis på torran. än heller på gamle port. hehe

    SvaraRadera
  6. Louise är den enda som inte haft årslångt förhållande med en Lerumskille. Klant-Mickan som använder det som argument. Å andra sidan Louise, we have moved on. Har du? :P

    SvaraRadera
  7. Malin, have you really moved on?!

    Om jag inte misstar mig så är ditt span en föredetta Lerumskille, och mikaelas förra span har sina rötter i samma komun (och befinner sig fortfarande där), så... have you moved on, malin, have you really moved on?!

    SvaraRadera
  8. Haha men jag menar inte att vi inte har haft lerumskillar..självklart har vi det! Alla har vi vart små och förvirrade :P MEN Louise är den enda som fortfarande är inne i ragga-på-lerumskillar-perioden. Du och jag har inga Lerums/Floda/gråbo-killar just nu, ellerhur Mallan? :D

    Ps. Är Mr. B från Lerum? :S

    SvaraRadera
  9. haha Mr.B är såå från Lerum (ASPENÄS), och att titta på film med killar är ICKE samma sak som att ragga på dem...

    SvaraRadera
  10. fråga....

    NÄR raggade jag på en gråbo-kille?
    NEVER!!!

    SvaraRadera
  11. Ja, Mr B är från Lerum. Men han är INTE kvar här, det är ju faktiskt det som är det viktigaste. Man kan inte hjälpa vart man är född men man kan hjälpa om man tar sig härifrån eller inte.

    Slutsats: Louise är en tönt.
    I rest my case.

    SvaraRadera