tisdag 21 oktober 2008

Louise

Tisdag, inga lektioner idag så jag planerade en pluggdag.
Klockan är nu 16.00 och min dag har tillägnats Tv-tittande, Inte Bra!

Jag har inte super mycket att göra, en liten engelska upsatts som ska vara inne så snart som möjligt, men annars, inte så mycket. Jag har dock världens ångest för att jag inte pluggar, helgen som var lade jag inte ner mer än 5 minuter på plugget, idag har jag ångest och ser ett framtida mitt liv som kassabiträde på Ica, lägenhet i Bergsjön, och singel mamma med 5 barn flasha förbi - bara för att jag inte har pluggat 24/7 förra veckan.

Visst är det bra att ha press på sig att ha så bra resultat som möjligt i skolan, men ibland känns det som om pressen går förlångt och inte är bra längre.
Vi får inte gå ner oss och känna oss dåliga bara för att vi fått G+ på ett prov.
Man måste bli bättre på att inse hur duktig man faktiskt är. Kalla det att få bättre självförtroende, självkännsla, ja vad du vill, men man måste inse hur bra man faktiskt är!


Jag ska börja göra det, jag ska sluta jämföra mig med andra, vi är inte alla likadana, vi har olika saker vi är grymma på som andra inte klarar av. Vi kan inte plocka alla bra saker från människor i vår omgining och tro att vi måste klara det likadant, för dessa människorna har alla saker de är mindre bra på men som vi inte ser.


Jag ska börja göra en lista, varje gång jag gör något bra, får en fin komplimang från en person som betyder något för en, eller liknande ska jag skriva ner det.
När man sedan har fått det där G:et på ett prov, blivit dissad av någon kille eller bara känner sig allmänt nere kan man ta fram lappen och förhoppningsvis förstå hur jävla grym man är!



2 kommentarer:

  1. Bra skrivet Louise. Helt rätt!! =)

    SvaraRadera
  2. Tack Louise. det kändes som att det var riktat till mig..Antagligen för att vi känner samma sak, och det handlade om dig.. men ändå!Det hjälpte! Så tack. Jag ska också göra en lista! :)

    SvaraRadera