onsdag 22 oktober 2008

Therese


Mina lovergirls, Sandra och Linda

Idag kommer inte jag att åka hem till min lilla lya i Majorna. Jag far ut på landet, till grusvägar och frisk luft. Min syster skall slamra i köket och koka ihop en middag åt mig idag. Så underbart snällt! Resten av familjen tränar. Jo, min familj har minsann blivit en riktig hurtbulle familj. Jag vet inte vad som hände… (skall tilläggas att även linda som lagar mat till mig åker och tränar klockan 20:30 på kvällen)

Jag skall ta en promenad på strandvägen. Funderar på att ta en omväg för att hinna bli lite frusen, allt för att jag skall kunna unna mig ett bad och krypa upp i soffan med filt och en varm choklad. Vilken höstromantiker jag plötsligt förvandlades till.
Jag önskade mig något för en vecka sedan. Det var inget jag bara skrev utan jag hade såklart en baktanke. Tanken var att någon där ute skulle haja till och förstå min hint. När jag kommer hem imorgon skall jag se till att jaga upp mig ordentligt, jag ska vara riktigt överjävligt arg, jag ska slita upp dörren, kasta nycklarna i väggen och gorma så att spottet skvätter. Jag vänder mig om och där ligger brevet, det brevet jag väntat på...
Jag kommer känna sorg i mitt hjärta om detta inte infrias. Finns det inte någon söt hemlig beundrare där ute som vill skänka mig några ord?

2 kommentarer:

  1. Åh. Bad, filt och varm choklad. Hur underbart som helst. Hoppas du får vad du önskar imorgon!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var det med! Men blev helt slut av det varma badet och däckade i soffan vid nio

    SvaraRadera