tisdag 21 oktober 2008

Malin

Jag var hos min kompis Jasmine för ett par dagar sedan och precis som vanligt när jag är där blev jag jättesugen på att flytta hemifrån. Jag ÄLSKAR Jasmines lägenhet. Den är så fin och hon har verkligen gjort den till sin; inrett den så den speglar henne. Det vill jag också lyckas med.

Jag har under mina resor bott hemifrån både en och två gånger. Förutom alla knasiga hostels så först i Dublin, i ett rum på nio kvadradmeter med Louise och Mikaela; senare ett lite större med tre fransmän. I Melbourne hade jag lyxen av ett eget rum men delade lägenhet med tre australier. Och att bo hemifrån passar mig toppenbra. Vad jag saknar är dock att få göra en lägenhet till min. Jag längtar efter ett ställe där jag vet jag kommer bo länge, där det inte finns en flygbiljett därifrån reserverad i mitt namn eller ett visum som snart går ut. Jag längtar efter ett ställe som är MITT, som jag kan inreda precis som jag vill; ett hem. Precis som Jasmine har:


Jasmine i ett nötskal. Jag vill också.

3 kommentarer:

  1. Hur skulle din lägenhet se ut då? Vad är typiskt dig? :)

    SvaraRadera
  2. Pojkbandsbilder... haha! Jag har den bilden fastetsad i mitt minne för all framtid!

    SvaraRadera
  3. Haha. Tyyyyst. Inte på bloggen. :P Jag vet inte Mickan, det är mitt problem. Jag vill att den ska vara typiskt mig. HMM. Jag kanske får bege mig till ett buddhistiskt tempel och finna mig själv först helt enkelt.

    SvaraRadera