onsdag 4 januari 2012

Malin

Som psykolog kan man visserligen göra många olika saker men det har ganska nyligen slagit mig vad jag har valt att omge mig med och möta under ett helt arbetsliv. Död, saknad, tragedier, brott, sorg, problem, störningar, kriser, ångest. Bara för att nämna några saker. Jag kan inte tänka mig att göra något annat i hela världen men jag inser mer och mer hur mycket det kommer tära, hur mycket jag kommer påverkas. Ett nyårslöfte är därför att hitta något riktigt jäkla glatt att göra på fritiden i vår, något helt annat än allt det svåra och dystra. Jag behöver det.

4 januari betyder att det är dags att skriva anteckningar, tänka psykologitankar och öppna kursböcker igen. Vi börjar med terapier för barn i kris. Stadsbibliotekets fåtöljer är perfekta för läsning och allt känns ganska fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar