torsdag 20 oktober 2011

Louise


Ett litet brev till mitt 16-åriga jag...


Hej mitt 16-åriga jag,


Njut av skolan! Snälla, gör verkligen det. När du sedan kommer upp och ska avsluta din tid på universitetet kommer du tycka att det var så slappt att gå på gymnasiet. (Hur roligt låter Metod C, liksom?!)


Och var inte ledsen över någon kille. Du kommer träffa så många fler, endel kommer betyda mycket och du kommer bli sårad, andra kommer passera ditt liv och du kommer knappt komma ihåg deras namn. Men om tio år kommer du sitta där i Sundsvall och må så jävla bra!


Ja, SUNDSVALL! men tänk inte så, det är en bra utbildning och du har träffat underbara människor här... Föresten spelar det ingen roll för du kommer innan det ha bott i både London, Dublin och Barcelona.


Tro lite mer på dig själv. Du är jävligt bra och du har inte kommit dit du har kommit för att du lurat din omgivning att du är duktig. DU.ÄR.DUKTIG. PUNKT!


Du kanske bör chilla lite med, dels ögonbrynspennan - svarta sträck är inte så snyggt - och dels med de korta kjolarna. Du hade en tendens att både vara och se ut som en riktig fjortis.



Egentligen vill jag inte skriva ett brev om vilka vägar du ska gå, vilka killar som svek dig (och som du inte ska träffa) och vilka val som blev riktigt bra. Jag vill faktiskt bara skicka en hälsning att du är jävligt duktig och du kommer gå långt. De bästa valen blev inte alltid gjorda och tro mig, många killar är svin. Men det är just de valen som har gjort dig till mig och vi är DJÄVLIGT bra idag. Både smart, söt och rolig!


Så avslutningsvis vill jag bara säga att fortsätt vara du, du blev grym!


Från mig...


...till mig.




3 kommentarer: