lördag 23 oktober 2010

Mikaela

Jag är jättenöjd, jag har precis fixat igoogle så att jag kan se alla de senaste nyheterna, ur de tidningar jag valt ut, där. För ett år sedan skulle jag aldrig brytt mig. Men nu har jag fixat och trixat för att göra sidan så bra som möjligt. Och som sagt, nu är jag jättenöjd.

Jag fastnar, sakta men säkert, i journalistnörd-träsket.

Fler saker som antyder att jag är en journalistnörd:

1. Jag går förbi en löpsedel och tänker "värdelös rubbe!" istället för "Oj!Rasar idolerna mot Minnah?".
2. Jag hör om någonting hemskt och säger snabbt "det här är en riktig grej!" istället för "vad fruktansvärt!"
3. Jag släger mig med ord som case, gräv, mellis och hurunge. Och antar att alla fattar vad jag pratar om.

Vad har hänt? För ett år sedan var journalistyrket så, så, långt borta. Nu känns det ganska nära och helt okej faktiskt.

1 kommentar: