lördag 31 juli 2010

Louise

Just nu sitter jag inne i min lilla etta och väntar på att traska över till grannhuset på förfest. Jag smuttar lite på mitt rosévin och drömmer mig tillbaka till förra sommaren då jag presenterade mig som arbetslös student.

Malin var min vapendragare och vår plats var huset i slätthult. Just den sommaren underhöll vi oss med att bjuda på vinkvällar. Vacka vinkvällar med vacka människor. Det var en fin sommar.

Denna sommaren är annorlunda, Malin och jag har knappt träffats. Jag bor ensam. Veckodagarna spenderas inte i underbart sällskap och alkohol utan de spenderas mest på ett kontor, sittandes i telefon.

Det är inget fel på denna sommaren, man behöver lite sämmre dagar för att uppskatta de bra, och snart är jag ändå tillbaka i Lerum.

Nu ringer det på dörren. Jag dricker upp det sista vinet i glaset, och beger mig iväg i Sundsvalls natt. En vacker natt, med vackert sällskap i ett vackert Sundsvall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar