lördag 24 juli 2010

Louise

iPhone måste vara världens bästa tekniska pryl. Idag förstår jag inte hur jag för bara ett år sedan kunde ha en tråkig vanlig telefon, men ibland överskattar man dess teknik.

En konversation mellan mig, Sofia och Betty som ägde rum Fredag natt, utanför Jens fönster, sittandes på en matta drickandes vin.


Jag : "Alltså, var det en regndroppe? Jag svär att jag kände en regndroppe..."
Betty: "Sofia, Fort! Ta fram din iPhone, titta om det ska regna.

- Det är ungefär nu övriga personer i sällskapet kan konstatera att det faktiskt har börjat regna.

Sofia: "Alltså, den säger ju att det inte ska regna, det ska liksom vara ett stort moln men inget regn.
Jag: "Men va faaaan, det regnar ju, eller gör det inte det?!"
Betty: " Men titta på yr.no också då. Kommer det regna där? yr.no är alltid bäst!"
Sofia: " hmmmm, jaaaa. Ja. Här står det att det regnar..."


De tre iPhone-dyrkarna blir genast lugna och sätter på sig sina jackor över huvudet för att skydda mot regnet som vräker ner...


2 kommentarer:

  1. Basta inlagget någonsin. Och sakert inte ens det minsta overdrivet. Iphone-nordar.

    SvaraRadera
  2. HAHAA jag älskar oss, vi är för fina!

    SvaraRadera