torsdag 22 januari 2009

Therese


Jag sitter här på min stol och grubblar lite, tänker lite mer och kliar mig lite på huvudet. Jag låtsas att jag har lite skägg och drar handen längs käken . Tittar upp i taket, tänker lite mer.

Min älskade vän Agnes satte grillar i huvudet på mig då jag var där i helgen. Hon sade; ”Kan inte du skaffa en hamster, Therese, jag tror du behöver det!” Min första reaktion är ett gapskratt och ivrigt skakande på huvudet, men tanken hade redan etsat sig fast. Jag tänker vidare på min lille fjuttiga lägenhet men tänker också på vilken liten vän jag skulle ha. Den sover medan jag är på jobbet och sedan när jag kommer hem kan vi mysa. Inte för mycket arbete, bara lite kärlek. Ska jag slå slag om saken i helgen?

6 kommentarer:

  1. Jag tycker absolut du ska göra det :) Om du är säker på att du kan ta hand om den? Den kan ju inte stå ensam i din lägenhet typ 4 dagar i rad när du är ute och har skoj! Du får hitta en hamstervakt! Men du, får jag följa med och välja i så fall? :) Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag funderar starkt på att gå och köpa den på fredag eller lördag :) Du är varmt välkommen att välja med mig!

    SvaraRadera
  3. Jag röstar också för en hamster Therese!! =)

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på en Råtta! Råttor är skönare en hamstrar! RÅTTA!

    SvaraRadera
  5. då måste du ha den i en såndär "boltfilmsboll" som hamstern har där!

    fast en vessla hade varit tuffare...

    akta dig så den inte gräver gångar i soffan eller så bara D:

    SvaraRadera
  6. Åh Therese vad mysigt att komma hem efter jobbet och kela med din RÅTTA! (!?!) Jag ringer så bestämmer vi tid och dag :)

    SvaraRadera