onsdag 21 januari 2009

Malin

Jag hittade följande text på min gamla klasskompis Emelies blogg:

"Otur i kärlek? Din första kärlek kan vara orsaken, hävdar brittiska sociologer. Ett passionerat första förhållande kan bli svårt att komma över – och kan fungera som en orimlig måttstock vid senare förhållanden. Receptet för tur i kärlek senare i livet: Fall inte handlöst för första kärleken. Om du gör det ändå – radera den från minnet och ha realistiska förväntningar på ditt nästa förhållande."

Det gör mig så bubblig av skratt att det nästan inte finns. Jättebubblig. Var det inte meningen att första kärleken skulle vara en erfarenhet utan dess like? Att man någonstans i allt elände och allt kaos skulle lära sig någonting viktigt? Någonting som gör att man inte gör om samma misstag i framtiden, som gör att man ser dåliga tecken mycket tidigare och inte hamnar i samma hopplösa situationer igen? Tydligen inte.



Låt mig ta tillbaka!
Låt mig slippa falla handlöst!
Låt mig göra om en fjärdedel av mitt liv!
Snälla då.

1 kommentar:

  1. Åh, Malin. Jag instämmer. Hittar bara inte rewind-knappen någonstans i min stökiga lägenhet storlek skokartong...

    SvaraRadera