måndag 26 januari 2009

Mikaela

Jag tycker ofta, jätteofta, att Malin och Louise är helknäppa, fjantiga, irriterande, pinsamma, och helt jäkla dinga i bollen. Att vi faktiskt fungerar tillsammans överhvudtaget ser jag som ett under. Vi är varandras motsatser på så otroligt många plan. Vi har skilda värderingar, personligheter, erfarenheter, vänskapskretsar, prioriteringar, livsåskådningar.. Vi tycker sällan, nästan aldrig, likadant om någonting alla tre. Tjaffs och bråk sker ofta. Ibland handlar det om hur någon av oss beter sig, men oftast gäller det värderingar. Vi kan diskutera i timmar.

Jag vill absolut inte skriva det här som något slags hatbrev. Jag älskar att vi ständigt ifrågasätter varandra. Det har med åren skapat någon slags "trygghetszon" som Louise sa för ett tag sedan (jag gapskrattade åt henne då, men hon hade faktiskt en poäng). Med Louise och Malin behöver jag inte oroa mig för att de ska bli upprörda, stötta eller arga. Jag vet ju att vi kommer fortsätta vara vänner! Så ja, vi är nog ganska tighta ändå. Fast likadana? Nja.

Malin eller Louise står utanför bild och pratar när fotot tas...

4 kommentarer:

  1. Först: Grymt bra skrivet! Två: Malin pratar, om jag inte minns fel snackar hon om pepparkakor eller något, jag är bakom kameran.
    tre: jag ÄLSKAR ditt och Therese ansiktsuttryck!

    SvaraRadera
  2. Haha pepparkakor! Varför vår starka reaktion om hon pratar om pepparkakor? Det var säkert nått knäppt. Typiskt Malin! Typ att man ska äta pepparkakor med messmör och renkött.. Nått sånt!

    SvaraRadera
  3. Ja, vad glad jag blev av att läsa Mickis. Du har helt rätt. Men pepparkakor, messmör och renkött? Jag misstänker att du bara försöker bara ta uppmärksamheten från din egen idiotism.

    SvaraRadera
  4. Min egen idiotism!? Lågt Malin, lågt!

    SvaraRadera