söndag 18 januari 2009

Louise

Jag smiter från plugget för att göra en intervju med mig själv angående morgondagen (tråkigt plugg...)


Louise, du skall till universitetet i morgon. Vad känner du just nu?

- Öhhh, nervös, nervös, nervös. Jag ser framför mig hur mitt tåg kommer bli försenat, jag kommer komma in till stan när uppropet börjar. Jag kommer fram 30 minuter sent. Går in i en sal ber om ursäkt för den sena ankomsten och märker efter 25 minuter att jag sitter i fel sal...


Men, så illa kan det väl inte vara. Vad är det värsta som kan hända egentligen?

- Mikaela och Malin frågade mig just samma fråga. De målade då upp en bild och sa att det värsta som kunde hända var att jag skulle ställa mig upp, mitt under uppropet, dra upp tröjan visa brösten och skrika "DET ÄR JAAAAAAG SOM ÄR LOUISE" Så nu är jag lite rädd för att jag kommer vara så nervös och göra det...


Vad ska du ha på dig?

- Jag funderar på att ha på mig en rosa tröja och kjol eller jeans, inget säger "Jag är en seriös och duktig elev" mer än rosa tröja, kort kjol och blont hår, lärarnas favorit, here i come!


Du kommer ju säkert få presentera dig själv framför hela klassen, vet du vad du skal säga?

- jag är ganska dålig på att framhäva mig själv på ett bra sätt, jag tar gärna fram mina dåliga sidor, they are soooooo many... Men Mikaela har sagt till mig att "försök att inte nämna ditt förra halvår, jag tror inte det är så bra att berätta att man studerat 6 månader på komvux och ska fortsätta studera 6 månader till..." Därför skall jag förtränga 6 månader utav mitt liv när jag berättar...


Tack för det Louise, tillbaka till studierna nu och lycka till i morgon, du kan ju försöka att inte visa dina bröst så skall allt gå bra...
-Tack!

1 kommentar:

  1. Upprop:
    1. Gå in i en ful sal.
    2. Skriv på ett fult papper.
    3. Köp eventuella kompendier.
    4. Inse att du har en hel dag över att göra vad du vill med och läs inte igenom kurslitteraturen för den är pissapkisstråkig!

    U-p-p-r-o-p.

    SvaraRadera