torsdag 29 januari 2009

Louise

Jag har mycket att utforska, folk på universitetet kan inte bara uttrycka sig på ett annat sätt än jag kan. De pratar även om saker jag inte har en aning om. Idag snackades det om författare jag aldrig hört talas om samt musik jag inte visste fanns.

Enda gången jag förstod vad killarna i min grupp pratade om var när de tog upp amerikanska serier. Dessvärre inte i något positivt sammanhang; "Jag fastnade framför en såndär amerikansk skitserie idag, några tjejer i Los Angels som jobbar på någon tidning. Man blir ju helt hjärndöd utav att titta på det, vad hette det nu igen....." Jag lyser upp, ÄNLIGEN ett ämne jag känner till... "Åhh menar du The Hills, eller Laguna Beach, jag älskar The Hills...." säger jag med glittrande ögon och tänker på alla vackra människor i serien. Alla tre stirrar på mig, jag tänker för mig själv (Louise, sluta rada upp MTV-program de har refererat till som hjärnödande) "Ehh, eller alltså jag tycker att det är kul att titta på deras kläder..."

Men men, tills på måndag får jag ta och läsapå om lite mer kulturella ämnen att prata om, tydligen räknas inte The Hills som kultur; "hehe Louise, MTV är inte kultur" har jag fått berättat för mig idag...

För övrigt skall det bli klassfest nästa torsdag och en tidig gruppöl innan det, kul kul...






Tydligen inte så kulturellt, men bra serie, det är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar