tisdag 23 december 2008

Mikaela

Jag och Therese hade just en fight om vem det var mest synd om. Om henne, som sitter på kontoret dagen före julafton och hostar som en alkis. Eller om mig, som ligger inne på mitt rum och svettas som en gris medan hela min familj har världens julmys utanför. Jag vet inte, det är nog lika synd om oss båda två.

Igår kom min lillebror hem från arbete i fjällen. Det var så skönt att äntligen få honom tillbaka! När jag kom in i hans rum och skulle ge honom en kram skrek han dock "Jag kramar INTE dig!!" och höll sig på minst 3 meters avstånd resten av kvällen.

Det här är nog det sista jag skriver på ett tag. Nej, inte för att jag tror jag ska avlida av denna förfärliga sjukdom jag drabbats av utan för att jag ska iväg och resa. Jag ska upp och fira jul mitt i ingenstans, en bit utanför Örebro. Ja, Örebro av alla ställen. Där finns bara skog och ett litet skjul som min mormor och morfar bor i. Man skulle kunna tro att de precis fått elektricitet, så internet kan man ju bara drömma om..

God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar