tisdag 23 december 2008


Det är dagen före dopparedagen, dagen då många vaknar hemma i stugorna tillsammans med sina familjer, om man har tur, i ett hus, doftandes av Hyacint och jul. Allt jag kan känna är lukt av mitt tee och metall. Jag vill inte verka bitter men att jobba den 23 december är inte något jag uppskattar. Särskilt inte när jag är sjuk. Igår jobbade jag med feber, idag hostar jag endast som alkisarna nere vid Stigbergstorget och det är positivt. Att jobba idag är bara tidsfördriv, vad gör det för nytta? Det ser inte någon mening med att jag sitter och trycker på min stol här.
Kan inte någon komma och hämta mig?

3 kommentarer:

  1. Förjävligt, men ta det bara lugnt Therese! Vi kommer och hämtar dig, smyger förbi dina chefer a la Angelina Jolie i Wanted (eller ah, på ett coolt sätt i allfall) slänger in dig i bagage luckan på vår bil (vi snodde bilen från en töntig kille på gatan) och kör hem dig till Lerum.

    När du, efter din julledighet, kommer tillbaka får du dock förklara för chefen varför dina kollegor tror sig ha sett dig springa ut från er arbetsplats (under arbetstiden) med tre stycken svartklädda människor. Men då vet du inget Therese, kom ihåg det. Du vet inget!

    SvaraRadera
  2. Hahaha Louise plan lät bra! Jag hade tänkt föreslå att jag och Vänster-Malin kom och körde en liten arbetarstrejk annars. Gå runt i cirklar utanför milleteknik med plakat och hela grejen. Kunde vart kul! Men Louise plan slår min, som sagt.. Svarta latexkläder it is! Ja, det måste vara latex.

    SvaraRadera
  3. Jag vet ingenting! Kom hit louise i din svartklädda wanted outfit! Jag ska vara knäpptyst. Jag kan bjuda på lite gifflar jag hittat här!

    SvaraRadera