torsdag 27 november 2008

Louise

Om några dagar träder vi in i december månad, i och med det kommer högtiderna stå inför dörren. Jag har alltid älskat Jul och nyår, men i år har jag bestämmt mig för att nyår är överskattat. Vad är det för speciellt med nyår? Nyårlöften som faller i glömska en vecka in i Januari månad? Nyårmiddagen eller nyårsfesten som skulle vara den samma vilken annan dag under året som hellst? Nej, nyåret är överskattat och i år har jag försökt få med mig Mikaela i min bojkottning utav firandet av det nya året.

Vi gjorde en lista på alternativ som vi kan ägna oss åt, listan såg ut på följande sätt:

* Filmkväll, plugg, pizza (vi har ägnat i stort sett varje dag åt detta, det har kommit att bli så naturligt för oss..)
*Lära oss världens alla flaggor
*Måla om Mikaelas rum
*Vi+Vodka i Louise hus
*Dra till Dublin (om vi kan finna en sponsor)
*Stalka Malin till Skottland (Jepp, Malin sviker oss)
*Ringa alla gamla ragg och vara riktigt elaka och ärliga

Ja, så är listan för tillfället, finns det mer förslag? Själva funderar vi på att kombinera alt. "Vi+Vodka" med "Ringa alla gamla ragg...."
Så gamla ragg till oss kan ju vara observanta under nyår, får ni ett samtal med riktigt, riktigt elaka kommentarer från en superfull Mikaela/Louise vet ni varför; det var så vi valde att fira nyår, okej fan, ett hederligt nyårsfirande kanske inte är helt fel när jag tänker efter...

Nyår 07/08
Nyår 08/09?

4 kommentarer:

  1. Haha! Du kan ju inte säga så. Nu kommer alla gamla ragg klicka oss. Hur lyckat skulle det vara!? Vi får vara elaka mot varandra, då. Ses imorgon, på FREDAG!!!

    SvaraRadera
  2. Haha. Fyrverkerier 07/08? Var det verkligen det Louise, var det det? Nej, just det!

    SvaraRadera
  3. Haha för mig var det jag, en balkong, massa kära hånglande lyckliga nyårs-par, en flaska äcklig champagne,och ett par fjuttiga fyrverkerier. Kan det bli sämre än förra året? Nej!

    Jag lovade dessutom mig själv ett spännande, givande, och roligt år. Blev det så? Nja. Nästa år, it is!

    SvaraRadera
  4. Det slår inte Louise och mitt. Jobb efter en låååång natt, sova, pizza, regn, inga fyverkerier och ett brötigt Temple Bar. Vi köpte choklad och gick hem.

    Och ja! Planerna inför 2009 ska bli storslagna, och allt ska bli sant.

    SvaraRadera