onsdag 22 oktober 2008

Therese

Som alla traditioner jag någonsin haft har jag nu även brutit en ny. Bion gick åt fanders ser det ut som. Efter jobbet igår var det tänkt att åka hem och svida om till biokläder och sedan rusa ner till kungsgatan. Så blev det aldrig. Efter jobbet mötte jag upp Mr X. Han skulle kika på en lägenhet nära mig. Jag hängde med, båda tyckte att det kändes lite konstigt, men man måste ju leva lite wild! Så var tanken.
På vägen dit fnissade och skämtade vi om att det skulle vart kul om man träffade någon som man kände lite ytligt. Hade kanske blivit lite jobbig stämning, tyckte vi. När vi gick upp i trapphuset och in genom den öppna dörren till visningen så hör jag plötsligt en kvinnlig röst säga, ”Mr X!” ”Hallå Lisa”, ropar Mr X, tillbaks. ”Shit!”, det var det ända jag kunde pressa fram i mina tankar. Jag tassade runt där så fint bland nyslipade golv, log och tänkte ”shit”. Sedan skrattade vi hela vägen hem, poppade popcorn på min spis och kollade på film hemma. Traditionen kanske lever kvar där någonstans…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar