fredag 24 oktober 2008

Mikaela

Jag är en äkta julfanatiker. Jag älskar, älskar, älskar, jul. Inte bara julafton, utan hela grejen. Första advent, Lucia, uppesittarkvällen..

Jag är extremt skrikt med traditioner - ingnting får glömmas bort! Eller, det behöver absolut inte vara exakt likadant varje år, jag tycker om att lägga till nya juliga inslag. Komma på nya ideer som gör julen ännu lite juligare. Men att ta bort, eller glömma av, någon del i julfirandet? Big NONO.

Jag planerar, fixar, och donar, in i det minsta. Allt måste vara supermysigt. Jag bakar julgodis, dekorerar, köper mistel.. Jag är en liten Jul-Hitler skulle man kunna säga.

Jag har redan nu börjat drömma om, längta till, och planera inför Julafton och allt vad det innebär. Just av denna anledning är jag nu den första bloggskribenten som stolt kan meddela att årets önskelista redan är avklarad. Ja, listan är redan skriven och uppsatt på kylen.

Kom Julafton, Kom!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med, december är bästa månaden. Kan vi inte gå och titta på något luciatåg någonstans? Nu när vi inte har någon aula att gå till.

    SvaraRadera
  2. Vi MÅSTE fixa ett luciatåg att se på...
    det var sådär att komma till jobbet förra året och folk hade itne glitter i håret, jag har lucia-abstinens!!!!!

    SvaraRadera