fredag 18 maj 2012

Louise

Mitt absoluta hat just nu (med undantag från fransmän och tyskar) är denna förbannade Hangover-låt. Ja, den kanske är over and done i Sverige men här i Spanien spelas den för fullt och jag slås av vilken idiot det måste vara som skrivit den, än mindre de som lyfter sina glas upp mot taket till den ute på krogarna.

Jag menar; 
I got a hangover!
I've been drinking too much for sure!
I got an empty cup pour me some more.
So I can go until I blow up, And I can drink until I throw up,
And I don't ever ever want to grow up.

Man bah: Verkligen? På riktigt? Är det seriöst det du vill?

Du har varit ute och festat dagen innan, vaknar upp med ett dunkande huvud och ett groteskt illamående följt av en dos ångest. Är det verkligen så att du då känner för att hälla upp mer sprit i ditt glas då?

Okej, jag kan köpa hela grejen med en återsällare. Varför stirra verkligheten i vitögat, än är det inte måndag, liksom. Men om det nu är så att du känner för att fylla på ditt drickglas. Är målet att spy? Vill man någonsin drick så mycket att man spyr? Kanske är det jag som har vaknat med det där dunkande huvudet lite för många gånger men jag förstår mig verkligen inte på de idioter som dansar till en baksmälla låt - som om man ens vill bli påmind om att bakfyllan kan vänta bakom hörnet när man festar...

Men du kan vara lugn, Taio Cruz och alla ni andra som gillar låten/spelar låten/ eller bara sjunger och dansar med till den; Ni behöver inte vara oroliga. Ni kommer antagligen inte växa upp än på riktigt riktigt länge!

1 kommentar: