tisdag 20 mars 2012

Malin

Dagen är Lund - Göteborg - Lund. Den är sommarjobbsintervju till tre anstalter och ett häkte.

Tänk bara, en sommar på västkusten. Louise och Josef. Klippor, hav och båtar. Filtar på gräsmattor i parker. Tomas Ledin-låten och vitt vin. Stad. Sol, värme och bad. Och att få kriminalvården som arbetsgivare inte minst. I min värld blir det inte mycket bättre än så.

Men. Sedan i fredags har jag också ett erbjudande från Norge. Mitt underbart vackra, otroligt ödsliga Os. Som jag lärt känna utan och innan de senaste åren. Dygnsbemannad öppenpsykiatri. Världens kanske bästa personalgrupp. Naturen. Den bästa återhämtning som finns efter ett år i Lund. En lön så galen att jag ibland tror att någon skämtar med mig. Europas regnigaste plats.

Får jag ett erbjudande från kriminalvården väntar ett i-landsproblem deluxe. Det är ett som är säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar