fredag 10 juni 2011

Malin

"Måste jag bestämma mig? Fatta beslut och välja det ena eller andra, säga ja eller nej? Räcker det inte att jag älskar att han envisas med att se varenda trailer innan varenda film vi ser för att det liksom hör till. Jo det gör det, just nu räcker det hur bra som helst."

Några rader jag skrev när jag ganska nyligen börjat träffa Pär och inte visste vad jag ville. Alls. För några år sedan var det slutgiltiga beslutet om att den där killen och jag skulle bli vi på riktigt inte särskilt svårt att fatta alls. Inte läskigt heller. Eller ens någonting jag reflekterade särskilt mycket över.

10 juni 2011 klickar jag på videon Mikaela infogat och förstorar den till helskärm, tittar på varje ord. När den är slut trycker jag på play igen och gör samma sak en gång till. Och en gång till. Inser att sex månader snart gått och att jag börjar bli nervös. Det är dags att fatta slutgiltiga beslut och jag vet inte om jag är redo.

Räcker det inte att jag inte vill gå upp när vi badar ihop trots att det gått så lång tid att vattnet vi lade oss i har hunnit gå från skållhett till iskallt? Räcker det inte att han kan gå från skratt och lättsamhet till gravallvarlig på en sekund när jag behöver det? Räcker det inte att han får mig att må bra utan att göra något särskilt alls? Jo det gör det, just nu räcker det hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar