tisdag 23 november 2010

Mikaela

Stan luktar pappersbruk och det knarrar under fötterna. Fast jag går helst inte ut, inte när det snöar och är kallare än tio minusgrader mest hela tiden. Stan är snötäckt, ishal och rök när man andas-kall.

Jag sitter i mitt fönster och tittar ut på huttrande, halkande, iskalla människor. Jag har tänt ett ljus, tröstäter mörk choklad och läser om politisk kommunikation.

Sundsvall är vackert, fint och härligt. Ett litet snöparadis. Men jag är ingen snömänniska och jag är inte någon småstadsmänniska heller.

Nu är det inte många månader kvar.

2 kommentarer:

  1. ORÄTTVIST ORÄTTVIST ORÄTTVIST! Här är marken allt annat än vit, det blåser och regnar och är kallt. Jag ska bli norrlandsbo när jag blir stor. Så det så.

    SvaraRadera
  2. Haha jo det kan jag väl hålla med om att det är, norrland är rätt najs på det sättet. När det gäller att det inte regnar så fasansfullt alltså. I övrigt är det rätt segt. Lund är nog bättre!

    SvaraRadera