tisdag 23 november 2010

Louise

Mikaela utbildar sig till journalist. Hon ska stå upp för de svaga i samhället, göra dem medvetna om vad som egentligen händer i samhället och försvara de individer som behandlas illa av den stora stygga staten.

Malin ska bli psykolog. Hon kommer lyssna, hjälpa, förstå och ja, jag tror till och med att hon kommer rädda liv.

Och så var det jag. Information och PR. Jag kommer vara hjärnan bakom PR-kuppar. Jag ska försöka få folk att skapa en bra relation med stora företag. Företag som ligger bakom barnarbete i fjärranländer, företag som trycker ner den lilla människan för att tjäna miljoner... Jag är den onda i samhället. Den som döljer kriser med snygga utformade kommunikationsplaner... Eller?

Nej, jag tror jag gör både Mikaela och Malin mycket nöjda när jag här med meddelar att jag nu sökt praktik på Friends, Stadsmissionen i Göteborg, BRIS och på Min stora dag -HJÄLPorganisationer. Och jag känner verkligen att det skulle vara så otroligt roligt att få vara på en hjälporganisation, jag vill hjälpa barn som har det svårt!



1 kommentar:

  1. Det värmer. Och jag tror att jag kan tala för både Mickis och mig när jag säger att vi är stolta över dig. Du är inne på rätt spår darling!

    SvaraRadera