onsdag 4 augusti 2010

Malin

Jag har världens bästa jobb. Världens bästa.

Ta i måndags till exempel, då fick jag pengar for att kora till stan med tre patienter for att gå på bio och se Inception. Forstår ni. Jag satte mig i biostolen med en skål popcorn och räknade ut att jag skulle tjäna nästan 400 kronor bara på att se filmen.

Det handlar dock inte endast om pengar och biobesok. Verkligen inte. Men personalen är underbar, patienterna jättegoa och arbetsuppgifterna både spännande, utmanande och roliga. Fy, vad jag låter som en reklam på Kanal 5 men det är sant. Spännande, utmanande och roliga. Precis så. Idag är jag ledig men har spenderat fyra timmar på jobbet ändå. Hängt med en patient som ska lära mig en låt på gitarr. Vi har ovat på vår låt, badat och tävlat om vem som är starkast genom att slå varandra jättehårt på armen. Väldigt go kille och att jag i vanliga fall får betalt for att hänga med honom känns minst sagt märkligt.

Och det känns som att jag hittat rätt. Jag får inte skriva om patienterna men det går jättebra och på ett mote i veckan blev en av kvinnorna som arbetar här tårogd for att hon tyckte att jag jobbat så bra med en av dem. Bokstavligt talat tårogd. Därefter sa chefen sa att jag ar välkommen tillbaka när jag vill for att jag "är så duktig" och det kanns overvaldigande alltihop. Stort och overväldigande.

Livet är bra just nu. Väldigt, väldigt bra.

Och fint har vi det.
Har nere någonstans kan institutionen skymtas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar