onsdag 9 juni 2010

Malin

"Det är det finaste göra-slut-sms som jag har fått. Jag har haft en väldigt fin tid med dig som min exklusiva, inget önskar jag mig mer än våran vänskap."

Jag önskar att alla relationer var lika självklara och lätta som min och hans. Och trots att det planerade uppbrottet den sjunde juni kom och gick sätter jag mig imorgon på en buss och åker åtta timmar norrut. När jag går av kommer han stå där. Och vi kommer kramas och fnissa och putta på varandra för det är det vi gör. Eller jag gör men han puttar tillbaka. Sedan kommer vi sätta oss i hans bil vars färg jag inte minns men som får körförbud imorgon om den inte går igenom besiktningen idag och vi kommer åka hem till honom. På väg dit kommer han peka på ängar och kor och på gamla minnen och han kommer berätta om en plats där han spenderat 22 år av sitt liv men som jag aldrig har sett trots att vi känt varandra i nio månader.

Och det bästa av allt är att jag kommer kunna njuta av varje minut och somna lugn och glad. För jag vet vem han är, vem jag är när jag är med honom och att våran vänskap gör att det inte finns någonting att bråka om. Tingsek sammanfattar det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar