tisdag 20 april 2010

Malin

Jag fick det. Mitt drömsommarjobb. Förstår ni hur galet underbart det är?

Under sju sommarveckor ska jag, JAG, jobba på ett hem för människor med psykossjukdomar. Schizofreni, personlighetsstörningar och svåra kognitiva störningar har människorna som bor där just nu och jag är alldeles överväldigad. Det var som Mikaela skrev för ett par veckor sedan; "nu skriver jag ett blogginlägg från en riktig tidningsredaktion". Man får vara där och vara med, på riktigt. Man får en glimt av hur framtiden kan komma att se ut och jag får börja rota bland de oändligt många möjligheter jag har som blivande psykolog. Vill jag kanske jobba inom psykiatrin?

Dagens känsla är sockerdrickspirr. Fint så. Att det började snöa förut spelade ingen roll alls i hela världen.



En sommar här, i norska Bergen, blir fint.

5 kommentarer:

  1. Tack. :) Vad ska du göra i sommar?

    SvaraRadera
  2. Jag hade velat jobba med ngt journalistiskt jag med.. men så blir det inte, tyvärr! Istället ska jag vara två månader på LF i Alingsås. Det funkar det med. Ska faktiskt bli skönt att komma hem till Lerum. Men det är klart, ett litet norgeäventyr slår att sitta hemma hela sommaren!

    SvaraRadera
  3. eller alltså inte jag med som i att du jobbar med ngt journalistiskt.. men du fattar!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag fattar! Vad är LF?

    SvaraRadera