fredag 2 april 2010

Malin

Minns du precis just nu för fem år sedan? Det gör jag. Du hade svart dunväst på dig och de där skorna jag egentligen aldrig tyckte om men som du inte långt därefter gjorde dig av med. Jag kommer inte ihåg ett enda ord som sades den natten, bara att jag fick två kramar och att vi gungade. Det var fredag och jag var fortfarande blond.

Det handlar inte om att jag inte tror att jag kommer bli lycklig utan dig. Inte alls. Inte heller om att jag inte trivs i andra famnar eller att jag skulle byta bort vad jag har nu ens om jag fick chansen. Nej. Det handlar bara om att jag saknar dig. Om att du under en halvtimme kunde ge mig något så stort att jag fem år senare sätter mig i en bil mitt i natten och blir chockad över att du inte står kvar.

Kom ihåg mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar