torsdag 3 december 2009

Mitt nya hem


New York. När jag kom i taxin och såg staden från håll var det med skräckblandad glädje. Jag log ett skevt leende, var inte imponerad. Kändes lite tamt att åka dit alla andra åker. Kände inte alls det alla andra beskrev då jag gick runt i staden, trots att jag intalade mig att jag älskade det. Efter fyra dagar hände det något, allt vände till något mycket positivt. Sedan dess har träffat otroligt mycket människor och redan utvecklats enormt inom konsten. Jag har två veckor kvar, sedan kommer jag tillbaka till Göteborg för att sedan återvända...

Citat från min vän Shirley:
"Therese, you fell in love in this city just like I did when I came here."

1 kommentar:

  1. Åh vad jag ska passa på att krama dig nu när du väl kommer hem till Gbg. Vet vet hur länge du stannar där på andra sidan atlanten sedan!

    SvaraRadera