lördag 24 januari 2009

Therese


Skulle ta en tupplur vid sextiden ikväll, tyckte att det var en bra idé att låta buren stå öppen. Ett misstag jag fick ångra. Efter tuppluren, en promenad och en pizza senare vänder Stacey bort blicken mot Franks bur och undrar om den verkligen ska stå öppen. Nej, säger jag och ber henne stänga den. Frank fanns dock inte kvar i buren, han var på fri fot, en laglös och en rymling.

Efter att ha vänt upp och ned på mitt hem hittade vi honom. Jag kanske är en dålig hamsterägare, men han påminner lite om ett kryp. När han har sovit är han så speedad och kvick, som en kackerlacka. Frank är fin och allt men frågan är om jag är en bra förälder till Frankie. Jag kommer älska honom och ta hand om honom. Jag hoppas detta bara är en fas.

1 kommentar:

  1. Haha Therese du är en perfekt mor! Du är som skapt för mödraskap! Det kommer gå finemang!

    SvaraRadera