tisdag 20 januari 2009

Mikaela

Dagisbarn: Fröken, fröken, får vi leka i kuddrummet?
Jag: Brukar ni få det?
Dagisbarn: JAA! (alla i kör, mycket övertygande!)
Jag: Okej, då får ni det. :)

15 minuter senare går fröken Åsa med bestämda steg, iförd sina korksulstofflor (med två spännen i en liten läderbit) mot kuddrummet, där jag är fullt upptagen med kuddlekande.

Dagisfröken Åsa: VAD gör ni i kuddrummet??


Barn tycker om mig för att jag är skojig. Jag är ingen "Fröken Mikaela". Hur ska detta gå?


3 kommentarer:

  1. shit, jag vill också leka i kuddrummet...

    SvaraRadera
  2. Haha. Louise och jag har pratat om dig och ditt frökenande många gånger. :) Jag vill följa dig runt och filma ALLT. Super excited.

    SvaraRadera
  3. Haha! Har ni helt seriöst suttit hemma och pratat om hur jag är som dagisfröken!? Malin, jag blir lite orolig.

    SvaraRadera