söndag 25 januari 2009

Louise

Pågrund utav gårdagen tror jag inte på något längre, inte på kärlek, inte på ärlighet och inte på löften.

Förövrigt gick gårdagskvällen i högstadiets tecken; För mycket fylla (för vissa), brustna hjärtan och lösryckta löften. I soffan satt vi fyra stycken, jag, Sanna, Malin och Mikaela, och begrundade allt. Vi undrade vad som hade hänt, vart befann vi oss när lerumsfolket mentalt gick tillbaka i tiden? Vad gjorde vi när de började tycka att det bästa man kunde göra en lördag var att supa? Vilka spenderade vi dagarna med när de bestämde sig för att stanna i Lerum direkt efter gymnasiet och för all framtid?

Svaret är enkelt, och Mikaela har redan skrivit det...

Vi befann oss i utlandet, och istället för att hänga nere på torrarica på helgerna, lärde vi oss allt möjligt av människor från världens alla hörn.

Istället för att träffa samma lilla grupp varje fredag och lördag, skaffade vi oss vänner från Spanien, England, Polen, Australien, Brasilien etc. och som vi har kontakt med än idag.

Och istället för att skaffa oss en seriös framtid i Lerum, planerade vi framtiden. Och för mig skall framtiden ligga så långt bort från Lerum som möjligt!


Såhär söt var Malin igår...


... och urgulliga Mikaela log mot kameran.

Desvärre finns inget kort på världens bästa Sanna...

9 kommentarer:

  1. Urgullig som en bäbis eller kattunge eller valp eller så? Haha. Riktigt bra skrivet Louise.

    SvaraRadera
  2. Ja, riktigt bra skrivet!! =) Och Mickis, inte urgullig, du var grymt snygg igår. Oh ja, stötandet is back.

    SvaraRadera
  3. herregud, vad sägs om att inte generalisera "lerumsfolk", utan inse att det är er kompiskrets som är mentalt efterblivna?

    SvaraRadera
  4. Jag håller absolut med dig, anonym! Man ska inte generalisera lerumsfolk. Men man kan ju känna sådär ibland, att alla är ungefär likadana. Ganska jobbig känsla!

    SvaraRadera
  5. Haha. Anonym, det ligger någonting i det. Men kalla det inte vår umgängeskrets. Snälla.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar att Louise bjuder folk och Louise skriver inlägg och sedan lägger upp bilder på oss, så det blir som att det här är vår grej! Och Mallan, jag är glad att höra att stötandet är tillbaka!

    SvaraRadera
  7. haha, Okej först, Anonym: Just det kalla det inte vår kompiskrets, de banden klippte vi av snabbt igårkväll... Generaliseringar är alltid bra. Vidare menar jag inte att alla från Lerum är som jag beskrivit (jag har tidigare bott i Lerum) men de som är det; LERUMFOLK!

    SvaraRadera
  8. Generaliseringar är alltid bra?

    SvaraRadera
  9. Jag tänkte påpeka det också med vågade inte ifall Louise och hennes höger-åsikter menade det. Haha.

    SvaraRadera