söndag 11 januari 2009

Louise

Som ni vet läser jag just nu Bibeln som en litet jullovs-projekt. Jag vill så gärna fastna för den. Jag vill tycka att Jesus var en underbar människa (?) som kom till oss och hjälpte oss. Men ju mer jag läser, desto mer tycker jag illa om honom, han dömmer folk till höger och vänster, han säger at hans lärjungar inte tror tillräckligt mycket, när de faktiskt har valt att följa honom, just för att de faktiskt tror så mycket på honom!

Malin, hjälp mig, jag vill ju stå på din sida mot ateisterna och de andra. Jag vill, vill, vill men Varför gör ni det så svårt för mig? Jag funderar just nu på en teori som kan funka för mig, vad sägs om att gå igenom den, så jag kan ge Kristendomen en chans till, Malin?!

(På tisdag börjar min skola, då kommer ni att slippa liknande inlägg, då sätter vardagen igång)



Om vi slår våra kloka huvuden ihop
kan vi nog klara av att reda ut det, Malin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar