onsdag 17 december 2008

Therese


En ständig tyngdkraft har satt sitt grepp runt mitt huvud. Den vägrar släppa. En liten dvärg som sitter och gnager med framtänderna på utvalda platser på mitt huvud, som knivar. Jag vill slita bort odjuret men den fintar bort mig, om och om igen. Igår somnade jag i en matt suck klockan 9 på kvällen. Vaknade självmant klockan tre på natten i panik, trodde jag glömt ställa klockan. Jag kikade försiktigt upp mot odjuret, han var borta. Jag vann över det lilla monstret fram till att jag klev ut ifrån porten imorse. Vips! Så satt han där igen, den satans gnagaren. Han har tagit sig in mot ögonen också, jag kan inte ens se ordentligt. Jag sitter tio centimeter ifrån skärmen för att se vad jag skriver, kisar så ansiktet skrynklar ihop sig till två russin, man skulle kunna jämföra mig med en lussebulle utan saffran, eller kanske en lutfisk med två russin på toppen. Jag är lika slapp och slö som en lutfisk för tillfället.

Håll ut min vän, fyra arbetsdagar kvar. Fyra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar