tisdag 16 december 2008

Therese


Minne ifrån söndag morgon cirka klockan 02:00 – 05:30

Vi sitter på Stars N Bars, R hade spelat där. Det blev den ena ölen efter den andra och vi är härligt glada och goa. J ringer och säger att han är på väg till studion, då får jag en snilleblixt. Klart vi ska dit och ha efterfest. Vi trillar ut på gatan och vidare in i en taxi, tar fart mot min lägenhet och hämtar upp två flaskor vin. Vi ramlar ut ur en ny taxi någonstans bort mot Långedrag till. J öppnar tillslut och vi vandrar in. Jag dricker vin rätt ur flaskan och ibland ur en kopp, skvätter lite omkring mig och pratar lite onödigt högt.
Jag vet inte hur det skedde eller om ni inser vilket vedervärdig musiker jag är, men jag fattar trumpinnarna och spelar. J gör sitt bästa för att instruera mig men det hjälper inte mycket. Det skramlar och brötar mest. Jag inser att trummor inte är något för mig och börjar pling plonga istället. Två av J’s vänner var nog där för att få spela lite seriöst åtminstone. Jag krossade deras kväll, jag stampade på den och spottade på den.

Jag gömmer mitt ansikte i mina händer medan jag skakar på huvudet och säger, ”nej, nej”. Hettan stiger i ansiktet, ett tarmvred hade suttit bättre än att ha denna envist kemiska ångest som vägrar släppa sitt grepp om min kropp. Idag är det tisdag, det är en ny dag och jag börjar komma över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar