fredag 12 december 2008

Therese


Kom till jobbet, två timmar försent. Jag är kanske fortfarande berusad. Det krävs en avspärrning men finns ingen. Jag borde ha två slavar som följer vartenda steg jag tar, viftandes omkring mig för att upplösa ångorna.

Julbordet var succé, vi åt på Gothia Towers. Efter att jag tappade min plånka förra helgen har jag levt på varma koppen, keso, tomat och bröd. Jag trodde detta upplägg var en hägring, jag blev salig. Jag högg in och jag åt! Jag åt likt ett Biafrabarn såg en portion mat för första gången på månader. Jag åt så magen stod ut som en övergödd 60årig gammal gubbe.

Mätta och belåtna vandrade vi vidare till Liseberg. Vi vandrade runt där utan mål och klappade getter (eller vad det nu var, horn hade de iaf). Vi insåg ganska snart det meningslösa att klappa dessa stackars citydjur och titta på ljus i träd. Isbanan lockade men stängde när vi kom. Vi gick till The Bishops Arms sedan svidare till Locatelli där vi fastnade. Klockan två någon gång bestämmer vi oss för att styra benen hemåt, de andra gör ett tappert försök att få med mig vidare men lyckades inte. Jag fixade en taxi hem för 70 spänn, ett pangpris om jag får säga det själv.
Chefen kom precis, jag gjorde tummen upp och log! Nu kör vi…

1 kommentar: