torsdag 18 december 2008

Mikaela

Allt en husmor skulle tänkas vara duktig på, är jag dålig på. Jag har vid många tillfällen blivit hånad över min icke existerande husmorshet. Detta beror antagligen delvis på det faktum att min mamma alltid hellre lärt mig om det engelska språkets uppbyggnad, grekiska gudar, svensk historia, eller spansk kultur. Som 10-åring kunde jag allt om Tor och Oden men antagligen inte särskiljt mycket om bakning. Sedan beror det väl även på mitt eget ointresse också. Kanske mer det.

Men ja, det jag ville komma till var att min opyssliga och ej husmoriga sida inte direkt gör mig till någon proffsrimmare. Vi snackar julrim. Eftersom jag har kravet på mig att rimma ihop någonting men inte riktigt känner för det, så gjorde jag det snabbt och enkelt för mig själv och slängde ihop något samtidigt som jag slog in paketen. Detta är vad det står på min lillebrors paket. Ni kan ju försöka gissa vad han ska få…

Ibland köper du ett helt lock
Det kommer du inte sluta med nu dock
Nu kommer du istället använda ditt lock ”round the clock”
Utan att behöva gå en meter – din slöfock!

7 kommentarer:

  1. Erkänn nu, Miakaela! Erkänn att du är så jävla nöjd med det rimmet!!

    SvaraRadera
  2. Haha på vilket sätt skulle jag kunna vara nöjd!? Har du läst det??

    SvaraRadera
  3. hemkunskap
    lussebullebak
    mikaela och jag står ensamma sist kvar med våran deg...
    18dl mjöl har vi tryckt i en deg som vanligtvis ska innehålla ungefär 5 kanske?
    heja dig mikaela jag skyller fortfarande på dig ;)

    SvaraRadera
  4. Hur mycket kan vi beräkna att en enda bulle kan ha vägt? Det enda jag vet är att dom lussebullarna ni åstakom var jävligt tunga!!

    SvaraRadera
  5. Haha hur mycket väger en tegelsten? det var väl ungefär samma tyngd skulle jag vilja påstå. Finfina lussebullar!

    SvaraRadera
  6. Du är GRYM Mickan.

    SvaraRadera
  7. Du är GRYM Mickan.

    SvaraRadera