fredag 26 december 2008

Louise

Igår hade äntligen min julkännsla infunnit sig och jag var på rim humör. Efter Malins utgångsbangande bestämmde jag mig för att vara chaufför åt min syster kvällen till ära. Min syster skulle till Torarica, jag har en granne i Slätthult som alltid är på Torarica på juldagen, jag tänkte berätta för honom att jag var chaufför så ett rim-sms a la Louise åkte iväg:

Juldagskvällen framåt skrider,
fast jag ligger hemma lite sjuk och lider.
Jag antar att det för dig ikväll blir torran,
behöver du senare skjuts hem mot morran (morgonen),
när du mot Slätthult vill fara,
bör du i närheten utav Linnea vara.
För när ni mot hemmet bör,
är jag hela Slätthults chaufför!
Ser ni, att min mamma tvingat mig att sitta med varje år den 23:e och rimma på julklapparna har äntligen belönats. Det kanske kan bli människa även utav mig...
Hoppas ni alla hade en trevlig jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar