onsdag 19 november 2008

Malin

Min syster är hopplös. Hopplös I tell you. Eller jag vet inte, egentligen är hon perfekt på alla sätt och vis MEN hon är alldeles för lite intresserad av mig och vad jag gör. Inte ens när jag varit i Australien och hon inte sett mig på fyra månader orkar hon läsa min resdagbok. "Tror du inte jag har viktigare saker för mig?" snäser hon när jag frågar snällt.

Och vill hon inte veta vad jag gör när jag är 20 000 mil härifrån finns det inte en chans att hon vill veta vad jag gör när vi träffas varje dag. Hon har därför bestämt sig för att rata bloggen, att inte gå in på den någonsin. Jag var tvungen att göra något åt det. Så förra veckan lovade jag och hämta henne från en fest på villkoret att hon varje dag den här veckan gick in på bloggen. När jag i måndags frågade om hon varit inne på bloggen svarade hon ja med ett stort och självsäkert leende. När jag sedan frågande henne vad som stod slocknade leendet direkt. Hon ljög.

Det blev dags att ta i med hårdhandskarna. Varje dag hon kommer hem den här veckan ska hon få återberätta vad som stod i bloggen, någonting som var nytt för dagen. Så rapportera om det här nu Frida. Gör det.


Jag och syster-yster.

7 kommentarer:

  1. Malin! Vad gör du med din syster? Tvinga henne att läsa bloggen? Vad är det för psykbeteende?

    SvaraRadera
  2. vad är det för psykbetende från therese som blir extremt aggresiv för att malin tvingar sin syster att läsa bloggen (vilket även det är psykbeteende) undrar jag!

    SvaraRadera
  3. Haha. Hon förtjänar det Therese!! Och Mickan, varför bli aggresiv för att Therese blir aggresiv. Psykbeteende på alla. :)

    SvaraRadera
  4. Inte okej Malin. INTE okej! Och vad är det för bullshit? Att du snällt frågade om jag hade läst din resedagbok.. Lr inte!!! Mer som: "Har du inte läst min resedagbok din TÖNT?"

    SvaraRadera
  5. Inga agressioner här inte. Bara en fråga och ett konstaterande! Jag vill bara avsluta med att skänka en tanke åt Malins stackars lillasyster. Stackars utsatta lillasyster. Hotar och förtrycker, det är vad du gör Malin. Frida, jag finns här för dig om du behöver prata.

    SvaraRadera
  6. Frida tackar dig Mikaela. Jag håller dock inte med om att hon har det så illa. När jag pratade med Louise nyss kom Linnea och frågade henne hur man tände en lampa. Till svar fick hon "MEN VAD FAN, JAG PRATAR I TELEFON SER DU VÄL". Där har du en lillasyster det är synd om

    SvaraRadera
  7. Stackars Frida.. Jag ska tvinga Malin att läsa blondinbellas blogg varje dag, och låta henne återberätta ALLT som står där.. Frida jag för denna kamp för dig, mot Malin!!!

    SvaraRadera