fredag 31 oktober 2008

Mikaela

Igår kom Staffan hit och pluggade med mig. Det är alltid trevligt med lite besök! Han hade med sig en påse nybakta muffins dessutom, vilket gjorde honom ännu mer välkommen. Vi pluggade inte så mycket, dock. Vi åt muffins, tittade på Gilmore girls, och diskuterade syskonrelationer istället.

Imorse när jag vaknade tittade jag lite på Malou möter. Håkan Hellström var där och pratade. Han är himla go, och söt, och bra.. men vad var det för flummighet? Han svarade på varenda fråga med ett svar som inte alls passade in i sammanhanget.

Anledningen till att jag berättar om Håkan är att han påminde mig om en sak. Han påminde mig om de gamla dagarna då jag och Therese klädde ut oss till detektiver. Vi tog på oss Therese föräldrars gamla kläder - jag brukade använda Susannes rosa, fluffiga, bröllopsklänning.

Med vår mycket vackra klädsel gav vi oss sedan ut på stan, med både anteckningsblock och förstoringsglas nedpackat i väskan, och började spionera. Therese, jag vill ut och spionera någon dag snart.

1 kommentar:

  1. Hahahaha!!! Jag måste hitta dom gamla bilderna på oss! Och sandra och Linda som så gärna ville vara med, dom satte kjolar på huvudet för att få långt hår! har en så rolig bild på oss och så står dom två ännu muppigare i bakgrunden. och när vi gick runt i Lerum Centrum med våra speglar och spionerade!! Hahahaha! Sjukt pinsamma var vi.

    SvaraRadera