tisdag 28 oktober 2008

Mikaela

Idag har jag haft biokväll med familjen. Vi såg Mamma Mia. En film som alla säger gör en jätteglad, nykär, och sprallig, gjorde mig istället kärlekskrank och deprimerad. Jag har ingen annan förklaring till detta, än att jag helt enkelt måste vara byggd på ett annat sätt än alla andra. Detta har slått mig även tidigare. Jag gråter aldrig där man ska gråta, och skrattar aldrig där man ska skratta. Jag funkar inte så.

Jag har också en deal, precis som Malin. Eller ett löfte kanske är rätta ordet. Jag erkänner härmed, den 28 oktober 2008, att jag är långt ifrån redo att ha pojkvän. Jag vill vara singel, minst ett år. Kanske mer. Här kommer löftet – jag ska vara singel exakt ett år, från och med nu. Träffar jag någon, får han glatt vänta.

Föresten, idag för ett år sedan åkte jag till Dublin. Grattis till mig och Dublin, på vår ettårsdag.

2 kommentarer: